کد خبر: ۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴
باز هم درخششی دیگر از متوسطه اول دخترانه
پرسش مهر:رئیس‌جمهور در پرسش مهر امسال خود مطرح کرد: "باید افکار دیگران را تحمل کنیم و به فکر دیگران احترام بگذاریم .محیط مدرسه باید محیط اخلاق و ادب باشد. چگونه در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم و با چه سبکی می‌توانیم اخلاق بالاتر، ادب بالاتر و تحمل بالاتر داشته باشیم؟"

در متوسطه اول دخترانه امام صادق علیه السلام برخی دانش آموزان بر حسب علاقه، تحقیق و پژوهش خود را بر پرسش مهر متمرکز کردند، که از این بین دانش آموزان"شکیبا حسینی و مونا صفرزاده"  با موضوع :  «شیوه های تحمل افکار دیگران با استفاده از اخلاق و تربیت اسلامی» موفق به کسب رتبه اول منطقه شدند.

چکیده ای از نتیجه پژوهش دانش آموزان به شرح زیر می باشد:

هر انسانی برای خود احترامی قائل است. زمانی که به عقاید، کارها وسلیقه‌های افراد در حد ومحدوده خودشان احترام  بگذاریم و سعی نکنیم همیشه در پی رد کردن آنها برآییم دیگران ما را به رسمیت می‌شناسند چرا که مردم عادتاً با کسی که به آنان احترام بگذارند و نسبت به ایشان ابراز توجه و قدردانی کنند ، انس و الفت می‌گیرند پس برای جلب مردم آنچه می‌خواهند باید به آنان بخشید. بدیهی است که مردم برای دوستی ورزیدن با افراد مال و منزل نمی‌خواهند بلکه صرفاً خواهان احترام و بزرگداشت خود از سوی آنان می‌باشند. چرا که مردم خود را دوست دارند و هر کس برای خودش جهانی دارد مملو از آراء وعقاید و نظرات متعددی که همین عقاید انسانها را از هم جدا می‌کند و دنیای هر فردی برای خودش محترم است پس کسی که به آنان احترم بگذارد و به عقاید آنان توجه نماید. دوست می‌دارند و کسانی را که عقاید آنان را نادیده گرفته و به شخصیت آنان احترام نمی‌گذارند نزد آنان هیچ محبوبیتی ندارد .... هر انسانی دارای خصلت یا رفتار و با عقیده و بعدی است که شایسته ستایش و تمجید است وظیفه ماست که این جنبه‌های خوب را بیابیم و او را به سبب داشتن آنها تمجید نماییم. و اگر هم قصد داریم به ردّ و اصلاح رفتار و افکار کسی بپردازیم باید از راه مناسبی استفاده کنیم...

کسب رتبه اول منطقه در هجدهمین پرسش مهر رییس جمهور

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: