کد خبر: ۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
به منظور ارزیابی وضعیت سلامتی دانش آموزان، تست مخصوص کودکان زیر شش سال انجام شد و کارت سلامت برای نواموزانی که مشکلی نداشتند صادر گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجتمع آموزشی امام صادق(ع) تست غربالگری بینایی سنجی توسط اپتومتریست و تست شنوایی سنجی توسط اودیومتریست با دستگاه در پیش دبستان دخترانه امام صادق(ع) انجام شد.

این کار هرساله با دعوت پیش دبستانی از متخصصین معتمد بینایی و شنوایی سنجی انجام و نوآموزانی که مشکوک به مشکل در بینایی یا شنوایی باشند به مراکز پزشکی در محله های مختلف به صورت رایگان ارجاع می شوند.

تست بينايی سنجی به معنی سنجش و اندازه گيری ديد و بينايی است که برای معاينه و بررسی كامل ساختمان چشم، تـشخيص بيماری های چشم و گرفتن انواع تست ‌های ويژه مانند تست ميدان بينايی، تست ديد رنگ، تست ديد عمق، توپوگرافی قرنيه و... چارت بينايی سنجی كاربرد ويژه ای دارد.

اگر کودک شما هيچ کدام از علائم عيوب انکساری و يا ساير مشکلات بينايی را نداشته باشد، لازم است در سن شش ماهگی و بار ديگر در سه سالگی مورد معاينه کامل سيستم بينايی قرار گيرد. بر طبق نظر انجمن اپتومتری آمريکا، معاينه کامل کودک قبل از ورود به مدرسه موجب تشخيص بموقع و درمان قطعی هر گونه مشکل در سيستم بينايی می گردد. بنابراين کودکان بدون علائم مشکلات بينايی بايد برای بار سوم قبل از ورود به مدرسه تحت معاينه کامل قرار گيرند.

کودکان زیر ۷ سال باید حداقل سه بار برای سنجش بینایی و تشخیص تنبلی چشم معاینه شوند. در این سنین چشم کودک در حال تکامل است، به همین دلیل اگر چشم کودک در گذشته مشکلی نداشته است، خانواده‌ها باید برای معاینه مجدد به این مراکز مراجعه کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: