کد خبر: ۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
متوسطه اول دخترانه امام صادق علیه السلام به دلیل حساسیت های انتخاب رشته برای تحصیل در دبیرستان و شناخت کم دانش آموزان نهم از رشته های مختلف اقدام به برگزاری کارگاه برخط انتخاب رشته با حضور دانش آموزان و والدین کرد.
برگزاری کارگاه برخط انتخاب رشته با حضور دانش آموزان و والدینبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجتمع آموزشی امام صادق علیه السلام، انتخاب رشته دبیرستان ، شاید یکی از مهمترین مقاطع تحصیلی هر دانش آموزی باشد که می بایست با توجه به فاکتورهای مختلفی اعم از علایق ، استعداد ها و نیاز بازار کار ، رشته مورد نظر خود را انتخاب کند . در مسیر هدایت تحصیلی و انتخاب رشته ، نمی توان از اهمیت بالای موارد مختلفی مانند شناخت روحیات و علایق فردی و دریافت مشاوره از افراد مجرب چشم پوشی کرد .

انتخاب رشته تحصیلی در مقطع دبیرستان ، به اندازه انتخاب رشته کنکور سراسری و چه بسا بیشتر از آن از اهمیت برخوردار است . چه بسا دانش آموزان بسیاری که بعد از کنکور و ورود به دانشگاه و یا حتی بعد از قبول نشدن در کنکور به این نتیجه می رسند که علت عدم موفقیتشان ، اشتباه در انتخاب رشته دبیرستان بوده است .

باید در نظر داشت که انتخاب رشته تحصیلی در پایه متوسطه، مقدمه انتخاب شغل است. اگر دانش‌آموزان در زمینه انتخاب رشته تحصیلی مرتکب اشتباه شوند، در مسیری گام برخواهند داشت که با موفقیت همراه نخواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: