کد خبر: ۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
در دبستان پسرانه امام صادق علیه السلام صورت گرفت:
برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی سال تحصیلی 97-96 (وارنیش دندان دانش آموزان دبستان پسرانه امام صادق علیه السلام) در دبستان پسرانه امام صادق علیه السلام اجرا شد.

سلامت دهان و دندان بخش مهمی از سلامت عمومی است که در کیفیت زندگی افراد جامعه به ویژه کودکان نقش چشمگیری دارد و عدم توجه به آن هزینه و مشکلات عدیده ای را در آینده به دنبال خواهد داشت . در کشور ما به دلیل عدم دسترسی مناسب افراد به دریافت خدمات دندانپزشکی از یک طرف واز سوی دیگر هزینه های بالای دندان پزشکی و عدم پوشش مناسب بیمه ای، میزان پوسیدگی دندان ها در این سنین بالا رفته است. لذا توجه بیشتر والدین به امر پیشگیری از پوسیدگی دندانی کودکان می تواند بسیار موثر باشد. به این منظور از ابتدای سال 1394 وزارت بهداشت طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان را با همکاری وزارت آموزش و پرورش و با هدف پیشگیری و کاهش میزان پوسیدگی دندان دانش آموزان به اجرا در آورد که به دنبال آن در سال تحصیلی 97-96 به صورت گسترده در سطح مدارس ابتدایی کل کشور این برنامه ادامه خواهد یافت .

این برنامه شامل مراحل آموزش، معاینه، تعیین نیازهای درمانی، تکمیل شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان و ارائه خدمات پیشگیری ( استفاده از وارنیش فلوراید ) می باشد.

بر طبق مجموعه ای از مطالعات جهانی، استفاده از فلوراید به صورت موضعی می تواند به طور متوسط 26% باعث کاهش پوسیدگی شود که این میزان در استفاده از وارنیش فلوراید می تواند به 46% برسد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: