کد خبر: ۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
هدف از اجرای طرح مهدویت (سه شنبه های مهدوی) ترویج روحیه انتظار و معارف مهدویت در بین دانش آموزان می باشد.

فرهنگ مهدویت پیام آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام و زمینه ساز درک فرهنگ دینی است و افراد جامعه را در برابر تمام بیماری های معنوی بیمه می کند. بی تردید جامعه ای که به آینده اعتقاد دارد و بر آن باور است عصری دگر فرا خواهد رسید که متفاوت از وضع موجود بوده و به اصطلاح مدینه فاضله معیار دارد، می تواند زندگی امروز خود را نیز بر اساس الگویی کامل بسازد.

یکی از مهمترین نهادهایی که می تواند در این راستا مفید واقع شود، مدارس به ویژه معلمین هستند که در زمینة ترویج فرهنگ مهدویت نقش مؤثری دارند. آنها می توانند در این راستا با برنامه ریزی دقیق و دوراندیشی، نقش مؤثری را در ایجاد آگاهی دانش آموزان به عهده داشته باشند.

در این راستا هر هفته، طرح سه شنبه های مهدویت توسط یک کلاس دردبستان دخترانه امام صادق علیه السلام اجرا می شود.

سه شنبه 24 بهمن ماه سال 96 طرح سه شنبه های مهدویت توسط دانش آموزان کلاس دوم ب با همکاری و همدلی اولیای گرامی کلاس مذکور اجرا شد.

اجرای طرح

اولیای گرامی با تهیه سیب برای دانش آموزان دبستان در اجرای طرح سهیم شدند. دانش آموزان کلاس به صورت گروهی، دعای فرج و آیه الکرسی بر روی سیب هایی که آورده بودند خواندند و آنها را بین دانش آموزان دبستان تقسیم کردند.

اجرای طرح اجرای طرح اجرای طرح

 سرود امید آخر که در وصف آقا امام زمان(عج) بود توسط دانش آموزان کلاس دوم به صورت گروهی خوانده شد. اهدا تسبیح و ذکر صلوات برای سلامتی آقا امام زمان (عج) از دیگر برنامه های اجرا شده بود.

اجرای طرح

دانش آموزان کلاس با کمک معلم خود سه جلد کتاب در رابطه با فرهنگ مهدویت به همکاران و دانش آموزان دبستان معرفی کردند و پیشنهاد تهیه آنها از کتابخانه دبستان و مطالعه کتب مذکور را دادند.

اجرای طرح

مهدی جان برای آمدنت دعا می کنیم.

اجرای طرح


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: