کد خبر: ۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
هم خودمان باید یاد بگیریم هم به نسل‌های بعدی یاد دهیم که كُنْ وَصِيَّ نَفْسِكَ وَ لاَ تَقُلْ لِغَيْرِكَ يَبْعَثُ إِلَيْكَ بِمَا يُصْلِحُكَ.
یعنی وقتی پرسیده می‌شود که چرا اینطور عمل کردید؟ در پاسخ نگوییم: به ما نگفتند! به ما یاد ندادند! برای ما زمینه ایجاد نکردند! امکانات به ما ندادند!

حضرت امیر علیه السلام می‌فرمایند، مواظب باشید نسلتان را اینگونه بار نیاورید. بلکه به گونه‌ای تربیت شوند که هر کاری باید انجام بدهند، انجام دهند.

دائما منتظر نباشیم که اسباب رشد و اصلاح را، دیگران برای ما فراهم کنند. بلکه مقدمات کار را هم خودمان باید فراهم کنیم. امکانات را هم خودمان باید به وجود آوریم.

این بهانه پذیرفته نیست که امکانات نداریم یا احتمال تاثیر وجود ندارد. بعضی در زمان انقلاب هم که اهل جهاد و مبارزه نبودند، می‌گفتند: امکانات نیست!

احتمال تاثیر وجود ندارد و شرط امر به معروف، تاثیرگذاری است! نکته این است که هیچ آموزشی بی‌تأثیر نیست، حال گاهی اثر آن کم و گاهی زیاد، گاهی کوتاه مدت و گاهی بلند مدت است.

آیا بی امکاناتی از امام حسین علیه السلام بیشتر وجود دارد؟ ۷۰ نفر در مقابل ۱۰۰ هزار نفر! آن موقع هم خیلی‌ها می‌گفتند این حرکت به شکست می‌انجامد و تاثیری ندارد! اما اثر آن حرکت آنچنان بود که انقلاب ما از آثار آن است.

"استاد حسن رحیم پور"



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: