کد خبر: ۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
جشن خانگی مردمی‌ترین نوع جشن است. بحث جشن را به زندگی بچه‌ها بکشانید. به بچه‌ها مقداری پول بدهید و گوشه‌ای از دیوار خانه را در اختیار آنان بگذارید و از آنها بخواهید این دیوار را برای جشن دهه فجر تزیین کنند تا در خانه آثاری پیدا شود.

جشن خانگی مردمی‌ترین نوع جشن است. بحث جشن را به زندگی بچه‌ها بکشانید. به بچه‌ها مقداری پول بدهید و گوشه‌ای از دیوار خانه را در اختیار آنان بگذارید و از آن‌ها بخواهید این دیوار را برای جشن دهه فجر تزیین کنند تا در خانه آثاری پیدا شود. یا هدیه‌ای به بچه بدهید و دلیل آن را ورود حضرت امام به کشور معرفی کنید.

قومی که جشنشان مردمی است، قوم یهود است. به خاطر اینکه جشن را خداوند در خانه‌شان آورده است. جشن خروج آنان از مصر را خداوند به این طریق وارد زندگیشان کرد. به موسی (ع) فرمود در هیچ یک از خانه‌های بنی اسراییل در چنین روزی، خمیر ترش به خمیر نان نزنند و خمیر را بلافاصله به تنور بزنند تا نان فطیر شود و بچه‌ها از مزه نان سوال کنند، که چرا این نان این مزه را می‌دهد؟ و پدر و مادر برای بچه‌ها توضیح دهد که آن سالی که ما می‌خواستیم از مصر خارج شویم، فرصت نداشتیم نان وَر آمده داشته باشیم. بلافاصله خمیر را به تنور انداختیم. امروز را به یاد آن روز نان فطیر می‌خوریم. به این طریق جشن آمد به خانه‌ها. بحث جشن را باید به زندگی بچه‌ها بکشانیم.

آیت الله حائری شیرازی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: