کد خبر: ۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
دانش آموزان متوسطه اول دخترانه با هدف زیارت با معرفت امام رضا علیه السلام در فضایی معنوی و نیز پس از فراغت دانش آموزان از امتحانات ترم اول راهی اردوی مشهد مقدس شدند.

جهت رفاه حال دانش آموزان در سفر با هتل های زیادی مذاکره گردید که بهترین هتل از نظر فاصله تا حرم و امکانات رفاهی؛ هتل رضویه که توسط آیت الله یصربی تاسیس گردیده و به آستان قدس رضوی اهدا شده است برای اقامت دانش آموزان انتخاب گردید. همچنین جهت رفت و آمد قطار ۵ ستاره فدک انتخاب گردید.

دانش آموزان پایه نهم اولین گروه اعزامی به این سفر معنوی بودند که قبل از سفر بوسیله سفرنامه با قوانین سفر آشنا شدند و وسایل مورد نیاز خود را با توجه به لیست پیشنهادی سفرنامه جمع آوری کردند.

دانش آموزان در اولین روز اقامت در مشهد مقدس به زیارت حرم امام مهربانی ها رفته و در دعای کمیل نایب الزیاره همه دوستان و هم مکتبیان صادق و خانواده های خود شدند و  روز جمعه را با اقامه نماز جمعه، زیارت و خرید در پاساژ الماس شرق پشت سر گذاشتند.

 روز شنبه در اردوگاه امام رضا علیه السلام مهمان بودند و از بازی های صخره نوردی، فوتبال انسانی،تیراندازی و تیر و کمان و ... و همچنین از مراسم های مذهبی اردوگاه به نحو احسنت استفاده کردند، روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز با زیارت های با معرفت، دخترانمان رنگ و بویی رضوی به خود گرفته بود.

دختران گلمان هر شب با شرکت در مراسم شب نشینی در نمازخانه هتل شب خود را در کنار دبیران و مدیر محترم به همراه سرود و بازی و خاطره گویی و مولودی خوانی مداح برجسته مشهدی به پایان می رساندند.

دختران گلمان در پایه هشتم نیز همانند  دوستانشان در قطار اوقات خوشی را گذراندند و خود را با توجه به مطالب سفرنامه برای یک سفر معنوی خاطره انگیز آماده کردند.

هوای سرد مشهد باعث شد که دختران گلمان فاصله کوتاه هتل تا حرم را با سرعت بیشتری پشت سرگذارند و برای مدت های طولانی تری در حرم گرم و با صفای رضوی سپری کنند.و امام رضا علیه السلام نیز در شب برفی روز یکشنبه همه دانش آموزان پایه هشتم را بوسیله یکی از خادمانشان به رستوران حرم دعوت کردند و دانش آموزان غذای حضرتی را به نیت شفای همه مریض ها سرو کردند همچنین خرید در پاساژ الماس شرق در روز یکشنبه نیز برای دانش آموزان روز خاطره انگیزی را بوجود آورد

 متاسفانه بازدید از بوستان موضوعی زیارت به دلیل سرمای زیاد کنسل گردید.و دانش آموزان روز آخر را نیز به زیارت سپری کردند.

شب نشینی های پایه هشتم نیز با شادی و تماشای کلیپ عکس روزانه و مولودی خوانی و بازی گذرانده شد و دانش آموزان توانستند برای خود لحظات شاد و معنوی ثبت نمایند.

دانش آموزان پایه هفتم در روز اول ورودشان به مشهد به صورت دسته جمعی به نماز جمعه رفته و طبق قرار قبلیمان که در سفرنامه ذکر شده بود تحقیقات خود را در رابطه با نماز جمعه به اشتراک گذاشتند و عصر جمعه خود را در حرم گذراندند. روز شنبه دانش آموزان عزیزمان به شهربازی الماس شرق رفتند و در دو گروه مجزا به بازی پرداختند و از بازی ماشین کوبنده و بولینگ و سینما 5بعدی و ... استفاده کردند و خرید خود را نیز بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در پاساژ الماس شرق انجام دادند. دانش آموزان روز آخر سفر خود را به بازدید از موزه حرم پرداختند.

دانش آموزان پایه هفتم در مدت اقامت خود در هتل بوسیله نمایشگاه پوستری که برایشان تهیه شده بود با زندگینامه حضرت زهرا سلام الله علیها بیشتر آشنا شدند.

شب نشینی پایه هفتم نیز با بازی و خاطره گویی و قصه گویی همراه بود و به دلیل مصادف شدن با ایام فاطمیه سمت و سویی فاطمی به خود گرفته بود.

به امید قبولی زیارت تک تک دختران عزیزمان و همچنین زیارت مجدد امام رضا علیه السلام سفرهای زیارتی مشهد مقدس متوسطه دوره اول به پایان رسید.


                          

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: